Sunday, August 14, 2011


Minggu nih aku dh janji dgn anak buah aku shah nk balik kg berbuka puasa dgn mak aku,tapi terpaksa ditunda minggu depan sbbnya.....kakak aku mak pada shah nk balik plak,kesian shah dari kecik smpai besar tak pernah mendapat kasih syg seorg ibu,mak dia xleh terima dia sebagai anak, aku pown xtau kenapa,langsung xleh tanya pasal anak dia yg nih,dia dh kawen laen dh ader kehidupan laen,apa lah salahnya terima yg anak dia nk jmpe....

flash back brthn2 lepas....hehehhe...siap ader flash back lagi...
Masa lahir mmg shah ddk dgn family kita org,mak aku jaga masa mak dia g keja(akk aku lah tuh),bapak dia??? menghabiskan beras jer pas bangun tido,mkn,tido blk...cam aper tah...pemalas...
ader lah abah aku suh tolong abah aku, tolong hantar surat khabar kat rmh org yg melanggan,sbb masa tu abah aku ader kedai jual buku2 & majalah & hantar2 surat khabar pagi2 kt rmh org,dia tolong lah,tolonggggg menipu & tolong kelepet duit abah aku ader lah,org bayar dia masuk semua poket suar dia,mkn,rmh,minyak motor & segalanya ditanggung,lagi nk kelepet...hiaaahhhh...dh jadi camtu abah aku benggang lah,ur firedddddddddddd....

Bila dh tak tahan sangat dgn laki dia yg pemalas tuh kakak aku bercerailah dgn dia,dia balik rmh bapak dia lah,kakak aku & anak dia shah ddk dgn kita org,mak aku jaga shah,masa umur shah 5 thn mak aku hantar g sklh tadika,satu hari shah hilang...cari punya cari tak jumpa,mak & akk aku g wat report, Rupa2 nya bapak dia yg tak berguna tuh dh ambik dia dr sklh tadika tuh...mmg mcm lanun punya jtn, siap tinggal surat kt balai polis lagi,mak aku punya mengamuk...dia tulis "dia sebagai bapak yang perihatin kepada anak dia nak ambik balik hak penjagaan anak dia sbb skrg nih byk kes penderaan terhadap kanak2"....sittttttt lahhh....mak aku jmpa lawyer nk ambik balik,tetapiiiii akak aku dh dpt warning dr jtn tuh...sekiranya dia ambik balik shah,hidup akak aku tak kan senang,jtn tuh akan menyusahkan akk aku smpai mati....huhhhh dasyatnya....jadi mak aku sgt faham perangai sijtn tu pown tak jadi lah nk wat hak penjagaan tuh.....

Masa berlalu tahun berganti...akk aku dh kawen laen & dh ader anak, abah aku pown dh meninggal....Shah pown dh form 3 masa tuh(dia sklh asrama),dia di jaga oleh mk sedra belah bapak dia dan bapak dia pown dh kawen laen gak & ader anak, Shah rupa nya tk pernh lupa kita org,walaupon masa dia hilang dia baru 5thn,dia tnya roomate dia ttg arwah abah aku,kebetulan roomate dia tuh sedara aku,balik dia tnya mak dia kenal tak abah aku, mak dia confirm lah kenal,mak dia terus call mak aku,mak aku teruja sgt sbb dia yg jaga dr lahir smpai 5thn,per lagi sepantas kilat pergi melawat shah kt asramanya...dr situ lah kita org jmpa shah,tapi akk aku tak tau masa tuh... sehinggalah satu hari shah ckp dia nk sgt jmper mak dia,mak aku tnya lah akk aku,dia punya mengamukkkkkk sampaikan dia marah mak aku(dosa ya adik2 marah mak kita dosa besar tuh),berapa lama perang terjadi antara akk aku dgn mak aku(dosa lagi ya tuh adik2)..

Masa kini shah dh dewasa, mak dia masih xleh terima & jmper dgn dia,kesian aku tgk,shah pernah ckp dgn aku kalau dia kawen agak2nya mak dia nk tak dtg, entah lah aku nk jwb per diam jerlah, akk aku mmg keras kepala & degil cam adik dia gakkksss...hehehe... Masa aku janji dgn shah nk balik minggu nih, dia ader tnya aku mak ader balik tak,best gak kalau dpt jmpa mak, aku jwb bkn aku xbagi jmper tapi mak dia akan marah wan(mak aku) & dia xkan balik rmh mak aku lagi,aku pelikkkkkk lah akk aku tuh, dh tua2 pown xleh fikir maner yg baek & xberapa nk baek.....Layannnnn...


5 comments:

Hafizin Jamil said...

makin tua makin menjadi la plak..ehehe

TuN TeJa said...

tuh lah pasainya,ehehhhh...

Rean said...

kesian shah, masa tu umur die 5 tahun, dia tak tahu apa2 pun.. tp kenapa mak dia tak suka kat dia?sedih la mcmtu..ini memang mangsa penceraian ni..

TuN TeJa said...

yess mangsa perceraian,bapak dia saiko sgt,akk aku takut tu yg jadi mcm tuh,smpai skrg aku masih xtau kenapa & mengapa dia xnk jmpe shah..

L said...

urrrmm. jgn sedih2...

jom berdoa?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/doakan-untuk-keburukan-saudara-seislam.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...