Wednesday, April 6, 2011

++JoDoH++

Dari aku kecik hingga lah aku dewasa,aku mmg tak suker abg pulis,entah kenapa peristiwa tika aku kecik membawa ke dewasa berlegar² dikepala hotak aku yg cute ini,dlm ingatan aku yg cerdik ala² kancil ini,masih terbayang isteri pakcik harun membaling periuk belanga,pingan mangkuk ke arah pakcik harun yg baru balik dr keja,kerana makcik senah terdengar cerita yg pakcik harun bknnya pegi keja tapi berasmara dana dgn perempuan keberet...huhuuuu...itu peristiwa lama yg aku xboleh lupa...tapi kenapa abg² pulis suker wat pekara² cam gini,ada isteri tetap jugak nk yg laen...aku bkn maksudkan semua,ada gak setengahnya baik tapi kebanyakannya begitu...aku pernah mendengar seseorang berkata.."apabila aku dirumah aku lah seorg suami & seorg ayah yg bertanggungjawab DAN apabila aku bertugas diluar rumah aku bukan lagi hak milik isteri aku"...wah..wahhhhh wat the hell lah pnya pepatah...bila dirumah pnyalah baik,alim sembahyang tak tinggal,waktu subuh berjemaah anak beranak lagi,tapi bila keluar keja dia lah manusia paling keji,tak kira apa bangsa iran,cina,melayu,india,arab habis ditibainya,entah berapa anak haram nya dh ada gamaknya...huk..huk..huk...
Aku bukan nk menyakitkan hati abg² pulis nih,tapi kenyataan didepan mata,yg aku tak suker itu yg aku dpt...setelah tepis sana,tepis sini dia jugak jodoh aku,mmg byk sensara dr gembira,mereka mmg nmpk bertanggungjawab tapi mmg hampehhhhhhhh....aku jugak ingin menasihati maner² yg teringin nk kawen dgn mereka² ini baik fikir²kan & renung²kan lah & selamat beramal...mereka lebih mementingkan nafsu dr segala²nya...percaya lahhhhh...mmg ada yg baik didepan kita tapi dibelakang kiter huhhhhhhhhh....byk yg aku lalui & harungi,dugaan yg tak pernah terfikir langsung dibenak otak aku nih,ianya terjadi juga,byk sudah aku bersabar,tapi sampai bila???? sampai bila??????sampaiiiiiiiiiiiiiiiiii bilaaaaaaaa??????....haruskah aku menunggu & menunggu atau pergi mencari ketenangan diri????sudah tak tertanggung sudah keperitan ini......

2 comments:

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

hakak......ok ke tak ni...huhuhu
sesuatu je akak skang nih...

TuN TeJa said...

hehehehee....adekkkkk..mmg sesuatu...tapi citer yg arab,india iran tu bkn dia,tapi incas dia...thanksss coz sudi bertanya khabar....huhuhuhuuuuuwaaaaaaaaaaaaa.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...