Tuesday, September 29, 2009

++CeRiTa CeRiTi++

Yahooo...raya dah weh....kanak2 yg meriah....

malam raya...mercun time...bdk2 main bunge api je ye...


Dah tak ade koje ke bunga kertas pun nk ambik gmbr.....adeh!!!Depan rmhnya....belum masak...haituiiiii pahit lagi....
Sampai K.Trg betul2 didepan Maidin...
Berehat sebentar di pantai kelulut....air memang kebiruan...cun...


Matahari pun masih segan nk kuar...
Jalan masih clear....oooooo balik kampung...balik kampung...
Mercun raya loooo...ni baru sekotak je ada berkotak2 lagi...he..he..
Duti raya looooo...

Halooo.....Aku nk gak citer pasal raya...kebanyakan blog2 berkesah mengenai raya,
aku pun raya gak, tapi tahun ni aku beraya di perantauan, ya lah bkn kampung halaman aku tapi kampung halamanya....

sebelum raya...
pagi kunon nk balik lepas sahur lebih kurang jam 5.30 am kununnya...aku yg tak pek barang lagi masa 2..huh..huh..kemas2 brg, letak duit raya, bla..bla... kul 7.00 baru gerak.....dah le kena bebel berbakul2...he..he..he...sib baik kat tol gombak tak jemmed sangat....sedang aku relex menikmati cuaca yg hujan rerenyai...tetiba aku terpandang road tax keta company yg aku pakai tu belum di renewal....dah sebulan expired.....terkejut jap...yg aku hairan mamat yg pakai keta tu hari2 tak perasan ke??? memang sepatutnya aku yg merenewal segala kereta company yg ada mcmner aku leh tak ingat keta ni dah expired road taxnya....
lantak lah....masa 2 aku berharap tak ada road block....he..he..he...takut ke???...tapi memang tak ada road block atau pun tembak menembak masa tu....

Malam raya...
malam raya yg bestnya main mercun le...berlawan2...kitaorg dpt mercun masa kontena mercun terbalik kat tepi highway hari tu....tipu je...tapi sumpah aku dapt byk mercun thn ni...sukerrrrnya...aku rasa bergegar lah jap kampung tu....he..he..he...

Dah Raya....
aku raya2 ni tak berapa nk happy sgt lah...biasa je makan, minum, beraya rmh jenjiran pastu lepak2 je lah...yg aku paling tak gemarnya...duk dapur basuh pinggan, gelas dan segala lah....coz ramai sedara sedarat dtg beraya...kena lah tunjuk baik kan rmhnya...huk..huk..huk...Raya kedua baru aku dapat berjalan2 raya...aku g rmh ngah & kak lynn loh...lepak2...ngumpat2 sambil mkn ketupat...he..he..he...Selamat Hari Raya...

2 comments:

Anonymous said...

ni msti tgn ko kembang kn men air sabun dek bsuh pnggan+gelas kn.. ahaksss..

TuN TeJa said...

ha..ha..bkn tgn je kmbg..kaki & bdn aku kmbg gak ddk dapur kojenya melantak je lah.. pendek kata semua lah, tmpat tinggal aku pn ada kembang gak...adeh!!ahakss...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...