Wednesday, September 30, 2009

++LuaHaN PeRasAaN+++

Entah lah rasa nak meraung ada, nk menangis pun ada, nk marah benggang sesangat, entah kenapa kata nk period dah lepas dah....aku rasa hidup dah macam robot...hari2 sama je pejalanannya, pagi g keja, wat keja bagai nak rak apa pun tak de mengharapkn gaji sebulan sekali je...tgh hari, kadang tak makan, kekadang malas nk makan, kekadang tak tau nk makan apa....lastly tak makan lah....kenapa aku rasa cam gini...hidup penuh susah payah untuk menyara kehidupan.....huk..hukk...
tetapi knp ada yg masih mengambil kesempatan....
1. aku benggang kat muin yg dah 6tahun lebih dan masih tak bayar hutang aku dan dia boleh wat donno bila aku tanya dan aku menyampah bila tenggok muka dia yg macam mat gian...bencciii...sumpah aku menyampah setiap keturunannya..
2. aku benci bila org kata aku lahap sgt nk duit org...aku wat keja 2 ikhlas tak ada nk songlap duit persatuannya...ingat ya aku jual kain tu rm20.00 je bkn rm65.00...tak hinginnya aku duit org.....tapi kan Liza aku kan tak sampai hati nk main nyorok2 dgn bangla kat dlm semak dan tarik2 spender lah....
3.aku rasa cam nak membunuh lah...tapi semut yg masuk dlm bekas kuih raya yg aku bwk dtg ofis je....bila kakak ipar aku mengamuk sakan bila dia tahu abang aku nk wat rumah utk mak aku kat kampung....he..he..he...rasa nk gelak jap tapi nak naik angin pun ada...apalah kisah sgt setakat sebijik rmh utk mak kan tapi napa dia nk marah hah!!! abang aku dah bagi kereta bederet2 utk dia, adik beradik dia abang aku tanggung bersih, sebijik kedai runcit utk keperluan hari2, bawak lagi mak & anak sedaranya ke mekah....apa lah nk memekak...sian mak aku nk sgt ddk kampung bercucuk tanam dan menikmati hari2 tuanya di tempat lahirnya....
4. aku rasa nk berhenti keja dan ddk rmh goyang kaki tangan badan sambil menari samba je...tapi apa kan daya aku tak dpt laki yg kaya sekaya donald trump yg mampu menanggung seberapa byk bini.....tapi yg aku hanggit dan hampir2 mengelegak bila dah tau duit tak berapa nk byk tapi ada hati nk menyumbangkan amal jariah pada betina2 yg mengatal kan.....huk..huk....
arhhhh....yg nyatanya aku tengah tension....

7 comments:

Seroja Jingga said...

gua pun tengah tensen..tapi takpe ni lumrah hidup

TuN TeJa said...

betul..betul..betul... eh bila nk lepak2 aku blanje...

Anonymous said...

oittt.. len mcm je mrah..
nk lpk gk.. ahiksss..

TuN TeJa said...

he..he..he.. marah pn ada macam2 ye!! jom arr lepak reramai...

Ahmad Zulfadhli Zulkefli said...

bersabarlah yer..hidup di dunia yang fana nie macam tulah... kadang2 kita berada di atas kadang2 kita berada di bawah... kite semua akan merasainya... =)

Ahmad Zulfadhli Zulkefli said...

Hi! Salam ziarah. Jom xchange link & sila komen entri blog saya di http://putraalmaliki.via.my/ . TQ.

TuN TeJa said...

Putra,
Terima kasih kerana sudi mejenguk blog ini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...