Friday, March 20, 2009

EaRth HoUr...



Bos g Bali pulak...eh hari tu je baru g bangkok, aku ni je xg mane2, ingat nak gak g jln2 tapi memandangkan ekonomi cam gni cancel semuanya ddk rmh lagi bagus xmenghabiskan duit. Dengan semangat waja 2.0 yg memecut dijalan raya dan kekentalan hati, aku bersemangat utk menghabiskan keja aku coz esok cuti dan utk menjadi pekerja contoh bagi 2009....terdengar member aku berkata blah lah ko contoh konon...ya lah time bos ada pun masih boleh updated blog...he..he..he..makan gaji buta kah itu...bukan begitu kita kerja kena ada enjoy sikit kalau tak tekanan perasan nanti sapa susah company susah kan.....sesambil tu aku pun ingin melayari...(selingan...xdelah tekanan sgt..he..he..)... tetiba tak de elektrik lah pulak...(keja aku tadi tak save lah... jahanam semua kenalah aku wat semula...huk..huk..huk..)..mangkuk ayun betul..aku tadi baru je nak link blog Alidyangon yang bersuara ala-ala Suhaimi Meor Hassan (kata En. Cer.) artis pujaan hati aku tu.... apa dah jadi..gelap gulita lah pulak ni baru betul Earth Hour, eh bukan ke 28hb ni, hari ni baru je 20hb....aku try call 15454 tu...Katanya 'Terima Kasih kerana menghubungi Care Line, untuk bahasa Malaysia sila tekan 1, in English press 2, aku pun tekan lah mengikut arahan, Pangilan anda akan dilayan sebentar lagi...tak lama pastu dia kata anda digiliran ke 40'...mak oii 40 tu, aku tak tau lah berapa ramai yg complain hari ni tak menang telinga menjawabnya...tunggu punya tunggu punya tunggu berapa lama mau tunggu daaa...disuruh tekan lagi dan lagi dan lagi sehingga lah ada yg menjawabnya...aku tanya kenapa, apa yg terjadi di sini,dia kata ada masalah besar yg tengah diselesaikan oleh pekerja kami, dia kata lagi 2 jam sehingga selesai...mak oiii....aku kepanasan lah cam gini....patut lah aku tengok semua pekerja ofis lain keluar entah kemana....kat ofis aku nie semua bergantung pada kuasa elektrik, pintu tak lock kalau xde elektrik ni...phone tak bunyi...zaman skrg ni memang lah kalau xde elektrik semua xleh jadi....dalam 3 jam lebih juga lah...pada 28hb nanti xpayah lah aku berearth hour lagi hari ni aku dan semua di 21 ni dah melakukannya bukan sejam tapi tiga jam....he..he...he...Layyyyaaannnnn je lah....

2 comments:

cerpelai said...

Waahh..
Maknanya gua pun makan gaji buta laa ye?.. Pasal gua menaip blog waktu kerja..
Kehkehkeh..!!

Tapi Earth Hour ni optional je kan?.. Kalo rumah ada budak kecik takkan nak bergelap berpanas jugak ye tak?.. Meraung budak tu karang nak salahkan sapa?.. Salahkan omputih tu ke?.. Kehkehkeh..

TuN TeJa said...

he..he..mana yg dengki pasal dia xde blog je ckp macam 2.. memblogkan diri ni bleh menghilangkan stres.

Tak de maknanya..he..he..he..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...