Monday, June 15, 2009

DuiT..oh DuiT..HaRtA..oh HaRtA..

Pasal duit & harta org selalu bergaduh...kenapa??? ya lah bedah weh...keperluan.. tak de duit nak masuk tandas pun tak boleh, ko nak melepas tepi longkang??? yang menjadi aku hairan dan ajaib tu kan....kan..kan...kenapa nak bergaduh bagai??? ahhh..tak tau lah tekanan gak memikirkan kenapa pasal duit bleh jadi camni tak menentu...bila org kata aku tikam belakang seseorg tu, yg buat aku tak puas hati, bila pulak aku wat macamtu???? kalau aku wat dah mampus keras dah dia tu....arrrrhhhh...aku tak kisah langsung ko sapa...org kaya ke..datuk ke..apa pangkat ko aku tak heran lah....Depan lain bunyi ceritanya belakang aku lain plak bunyi ceritanya...nak byk sgt duit....hah buat lah sampai kaya raya....tak payah nak buka citer yg bukan2....Huh..Kat kg aku pun sama yg mmembuat aku herannya ...Adalah Datuk sedara aku gak datang kenduri kawen sepupu aku....wah..wah..kalau boleh nak dukung ke rmh dan antor ke kereta ....huh..menyampah...tengah makan sanggup berhenti...anak atas riba melalak2 letak atas kerusi punya lah nak hantar Datuk ke kereta...Datuk tu bagus sgt ke???siap cium tanggan.....dgn mak aku mak sedara sendiri salam je...boleh...gitu??? Hipokrit....Abang aku pun sama cari duit byk2 anak terabai...bagi india jaga anak dia...huh dah tak ada melayu di sekitar rmh ko ke??? bila aku bagi pendapat dia kata tawakal je fikir yang baik jgn fikir yg tak elok...nak kata apa??? tu pun satu...bila aku mintak tolong sikit mula mengungkit...sian bini lah apalah....pun sama Hipokrit...Bengong... Pasal duit semua boleh jadi lah...menipu kerna duit...merompak...menyamun...meragut....mencuri....
membunuh...ahhhh macam macam lagi lah....dah 6 tahun aku sabar sebab duit lah puncanya, masih macam tu gak tunggu 17/06/09 ni aku nak tengok apa jadi???? Laaayaaan je lah c'husin tu....adeh!!!tak pun layan c'kay....pening...pening..pening...


6 comments:

S.YanaZ said...

Bak mai duit 7 juta.
Gua nak berShopping.
;P

TuN TeJa said...

la 7 juta je...nah 40 juta, shoppinglah sampai pensan....keh..keh..keh..

cerpelai said...

Adess..!!
Kenapa gua yang terasa aa??
Terkenen pulak cerita gua baru-baru ni.. Kehkehkeh..

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

biasa ler tuh..
kerana duit dan harta, macam2 bleh jadi..
bile time kite susah, x der sape nk tlg..
bile kite senang, tetiba je ada yg ngaku sedara..hahaha
manusia mmg begitu..

TuN TeJa said...

En. Cer...
memang aku nak bagi ko terasa....
muhahhahahahhah..

TuN TeJa said...

Mrs.Cer,
Betul..betul..betul!!!..betul sesgt..
manusia memang begitu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...